Nemocnice Pardubického kraje
Vyberte nemocnici
  • Pardubická nemocnice
  • Chrudimská nemocnice
  • Orlickoústecká nemocnice
  • Litomyšlská nemocnice
  • Svitavská nemocnice
  • Úvod
  • O nás
  • Aktuálně
  • Pro pacienty
  • Přátelská nemocnice
  • Obchodní partneři
  • Kvalita a bezpečí
  • Pro média
  • Kontakty
  • Kariéra
    • Úvod
    • O nás
      • Management
      • Statutární orgány
      • Plán rozvoje
      • Etický kodex zaměstnance
      • Výroční zpráva
      • Fotogalerie - archív
      • Ceníky
      • Informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
      • Etická komise
      • Evropské fondy
        • Pověřenec pro ochranu osobních údajů
      • Aktuálně
      • Pro pacienty
        • Vnitřní řád pro pacienty
        • Práva a povinnosti pacientů
        • Tým peerů a krizových interventů
        • Horká linka výživy
        • Pochvaly a stížnosti
        • Nemocniční lékárny
      • Přátelská nemocnice
        • 1. Firemní kultura
        • 2. Prostředí a pacient
        • 3. Psychologická pomoc a duchovní služba
        • 4. Umírající pacienti a jejich rodiny
        • 5. Dobrovolnictví
        • 6. Systém řešení pochval a stížností
        • 7. Zaměstnanci - psychologická pomoc
        • 8. Stravování a možnosti nákupu v areálu nemocnic
        • 9. Parkování a MHD do nemocnic
        • 10. Komunikační podpora projektu
        • 11. Důležité odkazy
        • Den otevřených dveří 2019
        • Obchodní partneři
          • Veřejné zakázky
          • Centrální nákup
        • Kvalita a bezpečí
          • Oddělení kvality NPK
          • Programy a cíle kvality
          • Dotazníky spokojenosti pacientů
          • Management rizik
            • Systém řízení a rozvoje kvality NPK
              • Politika bezpečnosti informací NPK
              • Certifikáty kvality
            • Pro média
              • Magazín Naše nemocnice
              • Tiskové zprávy
              • Kontakty
              • Kariéra
                • Nabídky práce
                • Proč pracovat u nás
                • Benefity pro naše zaměstnance
                • Pro studenty

            Vyhledávání

            1. Domů
            2. Pro pacienty
            3. Pochvaly a stížnosti

            Pochvaly a stížnosti

            Jak postupovat při podání pochval a stížností

             
            Jak mohu sdělit pochvalu?
            • Písemně dopisem na adresu společnosti:
              • Nemocnice Pardubického kraje, a.s., Kyjevská 44, 53203 Pardubice
            • Písemně dopisem na adresu příslušné nemocnice:
              • Adresy na jednotlivé nemocnice
            • Ústně u pověřených osob k řešení této agendy (případně v době jejich nepřítomnosti na příslušné sekretariáty nemocnic, a to v době od 7.00 do 15.30 hodin)
              • Pardubická nemocnice
              • Mgr. Dušan Korel
              • E-mail: dusan.korel@nempk.cz
              • Telefon:  +420 466 011 255
              • Chrudimská nemocnice
              • Mgr. Gabriela Medunová, MBA
              • E-mail: gabriela.medunova@nempk.cz
              • Telefon: +420 469 653 129
              • Orlickoústecká nemocnice
              • Bc. Lucie Valová
              • E-mail: lucie.valova@nempk.cz
              • Telefon: +420 465 710 385
              • Svitavská nemocnice
              • Mgr. Dita Součková
              • E-mail: dita.souckova@nempk.cz
              • Telefon: +420 461 569 412
              • Litomyšlská nemocnice
              • Mgr. Dita Dušková, MBA
              • E-mail: dita.duskova@nempk.cz
              • Telefon: +420 461 655 113
            • Telefonicky u pověřených osob k řešení této agendy (kontakty viz výše), a to v době od 7.00 hodin do 15.30 hodin.

             

            Kdo je oprávněn stížnost podat?

            Kdokoli, kdo je nespokojen s poskytovanými zdravotními službami. Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování v platném znění, výslovně jako osoby oprávněné podat stížnost proti postupu poskytovatele zdravotních služeb při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami uvádí tyto osoby:

            • pacient,
            • zákonný zástupce pacienta,
            • osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel (tato skutečnost musí být z obsahu stížnosti zřejmá),
            • osoba zmocněná pacientem.
             
            Jak mohu stížnost podat?
            • Ústně – u pověřených osob k řešení stížností a Vašich podnětů (kontakty viz výše), případně v době jejich nepřítomnosti na sekretariáty příslušných nemocnic v jejich pracovní době. V mimopracovní dobu, o víkendech a svátcích, stížnost od stěžovatele může převzít kterýkoliv jiný zaměstnanec nemocnice, který je povinen předat tuto stížnost sekretariátu ředitele nemocnice. V případě, že se na zaměstnance obrátí stěžovatel s ústní stížností, potom zaměstnanec poskytne stěžovateli formulář k podání stížnosti, který zaručuje získání potřebných informací k jejímu dalšímu řešení. Formulář je dostupný ke stažení níže.
            • Telefonicky – stížnost lze podat u pověřených osob k řešení stížností a Vašich podnětů (kontakty viz výše), a to od 7.00 hodin do 15.30 hodin.
            • Písemně dopisem - na adresu příslušné nemocnice (adresy na jednotlivé nemocnice), popř. odevzdáním v podatelně příslušné nemocnice.
            • Elektronickou poštou (e-mailem) – na e-mailovou adresu příslušné nemocnice  (adresy na jednotlivé nemocnice) nebo přímo na e-mailový kontakt osob pověřených k řešení stížností a Vašich podnětů (kontakty viz výše).
            • Zprávou do datové schránky – stížnost zašlete do naší datové schránky, jejíž ID je eiefkcs

            Všechny tyto způsoby umožňují podání stížnosti 24 hodin denně.

             
            Jaké náležitosti musí stížnost splňovat?
            • jméno a příjmení stěžovatele,
            • adresu stěžovatele, případně telefon, e-mail,
            • vlastnoruční podpis stěžovatele (není vyžadován v případě stížnosti podané e-mailem nebo telefonicky),
            • jméno, příjmení a adresu pacienta, pokud je pacient odlišný od stěžovatele v případě, že je stěžovatelem jiná osoba než plnoletý a svéprávný pacient, je třeba ke stížnosti doložit plnou moc pacienta k vyřízení stížnosti stěžovatelem,
            • popis skutečností, které jsou podnětem ke stížnosti (včetně uvedení jmen osob nebo pracovišť, kterých se stížnost týká),
            • stížnosti zaslané prostřednictvím elektronické pošty podepsané zaručeným elektronickým podpisem a stížnosti bez zaručeného elektronického podpisu, ale se všemi potřebnými údaji o stěžovateli, se vyřizují stejným způsobem, jako stížnosti podané písemně. Odpovědi na tyto a ostatní stížnosti lze zaslat i elektronicky (na vyžádání stěžovatele, nikoliv však v případě zasílání zdravotnické dokumentace a jejich kopií). Stížnosti bez zaručeného elektronického podpisu, u nichž bude chybět jméno, příjmení nebo adresa stěžovatele, budou považovány za anonymní, pokud stěžovatel na výzvu nedoplní chybějící údaje.

            Pokud stěžovatel opakuje stížnost, která již byla řádně prošetřena a vyřízena, aniž by uvedl nové skutečnosti, nebude tato stížnost již znovu šetřena. Stěžovatel bude o tomto postupu písemně vyrozuměn.

             
            Jak bude moje stížnost řešena?
            • Pokud je stížnost podána v přímé komunikaci (osobně, telefonicky) se zaměstnancem, který tak může učinit, může být stížnost vyřešena v rámci tohoto kontaktu.
            • V ostatních případech budou informace uvedené ve stížnosti prošetřeny a stěžovatel následně obdrží písemnou zprávu o vyřešení stížnosti při dodržení následujících pravidel.
             
            Jaká pravidla musí být při řešení stížnosti dodržována?
            • Stížnost vždy řeší nadřízený vedoucí zaměstnanec toho zaměstnance, vůči kterému stížnost směřuje nebo ředitelem pověřený zaměstnanec podle charakteru stížnosti.
            • Stěžovateli bude navrženo ústní projednání stížnosti, pokud je to dle charakteru stížnosti vhodné.
            • Stížnost musí být vyřešena do 30 dnů ode dne jejího obdržení. Tuto lhůtu lze odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů. O případném prodloužení lhůty je vždy stěžovatel informován.
            • Jde-li o stížnost, jejíž vyřízení nepřísluší konkrétní nemocnici, postoupí ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení věcně příslušnému subjektu. O postoupení stížnosti je vždy stěžovatel informován. Toto pravidlo se uplatní například tehdy, pokud stížnost směřuje proti lékaři, který není zaměstnancem nemocnice, ale pouze si v jejích prostorách pronajímá ambulanci a podobně.
            • Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu.
            • Podání každé stížnosti i její vyřešení je evidováno a ke každé stížnosti se vede samostatný spis. Stěžovatel je oprávněn nahlížet do stížnostního spisu a pořizovat si z něj kopie.
            •  Anonymní stížnosti jsou řešeny pouze tehdy, vyplývají-li z nich informace, které je možno prověřit.
            • Vyhodnotit stížnost a učinit závěr, zda byla posouzena stížnost jako: oprávněná – částečně oprávněná - neoprávněná.
             
            Co mohu učinit, když s vyřešením stížnosti nesouhlasím?
            • Pokud stěžovatel nesouhlasí s výsledkem šetření stížnosti, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který NPK udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb, tj. Krajskému úřadu Pardubického kraje, odbor zdravotnictví, Komenského nám. 125, 532 11 Pardubice.
            • Stěžovatel zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti.

             

            Soubory ke stažení

             
            Písemný formulář k podání stížnosti(134.5 KB)

            Kontakt

            Nemocnice Pardubického kraje

            Nemocnice Pardubického kraje, a.s.

            Kyjevská 44
            Pardubice
            532 03

            telTel.: +420 466 011 111 

            mailE-mail: info@nempk.cz

            Sledujte nás i na

            facebook    

            Důležité odkazy

            • Aktuálně
            • Obchodní partneři
            • Kariéra
            • O nás
            • Přátelská nemocnice
            • Pro média
            • Fotogalerie
            • Kontakty

             

             

            Nemocnice Pardubického kraje

            Pardubická nemocnice

            Chrudimská nemocnice

            Svitavská nemocnice

            Litomyšlská nemocnice

            Orlickoústecká nemocnice

            Copyright © 2015 Nemocnice Pardubického kraje, a.s. │ všechna práva vyhrazena

            Podmínky užití | Mapa stránek